Zabawy graficzne z programem Paint

Zbliżamy się do końca informatyki w klasie piątej. To wszystko, czym do tej pory zajmowaliśmy się, można ująć w następujące bloki tematyczne:

  1. Ogólne wiadomości o komputerach i sieci Internet. W tym o bezpiecznym poruszaniu się w środowisku komputerowym.
  2. Grafika komputerowa - tworzenie komputerowych rysunków z użyciem różnorodnych narzędzi i technik graficznych.
  3. Edycja tekstu - wprowadzenie tekstu do komputera za pomocą klawiatury i poprawa błędów. Opracowanie dokumentu zawierającego grafikę, listy wypunktowane i numerowane oraz sformatowany tekst.
  4. Wykonanie prezentacji multimedialnej. Zaplanowanie i wykonanie slajdów zbudowanych z tytułu, grafiki i krótkiego słownego opisu. Umiejętne wykorzystanie różnych źródeł informacji.
  5. Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym. Wprowadzenie danych liczbowych i tekstowych do komórek arkusza kalkulacyjnego. Zbudowanie formuły, wykonującej podstawowe działania matematyczne.
  6. Programowanie w środowisku Scratch. Wykorzystanie wiedzy o właściwościach figur geometrycznych, do stworzenia programu komputerowego, który te figury na ekranie monitora rysuje.

Uff. Sam nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak dużo tego było. Ale to już koniec. Nowych umiejętności w tym roku nie będzie. Pozostałe zajęcia wykorzystamy na swego rodzaju komputerową zabawę.

Niech ta komputerowa zabawa będzie waszą działalnością w pełni samodzielną. Rodzice niech podczas pracy obserwują was z bezpiecznej odległości. W tym czasie będą życzliwie uśmiechać się, dziwić, niecierpliwić, zachwycać, złościć, ale procesu twórczego nie mogą zakłócić.


Zadanie 1

Owoce

Zadanie graficzne w programie Paint.

Wykonanie autorskie. Kopiowanie zabronione.

Stosuj różne techniki i narzędzia graficzne. Rysowania odręcznego unikaj. Czytaj uważnie.


Kliknij w obraz, aby przejść do rysunku nr 1.