Szkoła Podstawowa nr1 im. Adama Mickiewicza w Sokółce
Sokółka 2004/2005
Rozkład materiału nauczania z informatyki w klasie V.
Rozkład materiału nauczania z informatyki dla klasy V.
lp. |
Temat lekcji |
Uwagi o realizacji |
---|---|---|
|
||
1 |
Bezpieczna i higieniczna praca z komputerem |
|
2 |
Prawa użytkownika. |
|
3 |
Biurowe zastosowanie komputerów – sekretariat i księgowość szkoły. |
|
4 |
Multimedialne zastosowanie komputerów w szkole. |
|
5 |
Przykłady urządzeń opartych na technice komputerowej – fax, kopiarka, telefon komórkowy, aparat cyfrowy, kalkulator. |
|
6 |
Zastosowanie urządzeń opartych na technice komputerowej w różnych dziedzinach życia. |
|
|
||
7 |
Budowa zestawu komputerowego. |
|
8 |
Budowa jednostki centralnej. |
|
9 |
Zestaw komputerowy bez tajemnic – uruchamiamy i zamykamy komputer, logujemy się do sieci. |
|
10 |
Co to jest Windows? Sposoby użycia myszki. |
|
11 |
Co to jest okno programu? Sterowanie oknem. |
|
12 |
Budowa i obsługa okna programu. |
|
13 |
Uruchamiamy i zamykamy programy. |
|
14 |
Poznajemy grupę programów akcesoria Windows. |
|
15 |
Poznajemy klawiaturę. |
|
16 |
Ćwiczenia w posługiwaniu się klawiaturą. |
|
17 |
Co to są pliki i katalogi. |
|
18 |
Zapisujemy wyniki pracy z komputerem. |
|
19 |
Tworzymy katalogi i zapisujemy w nich pliki. |
|
20 |
Wycinanie, kopiowanie, wklejanie i usuwanie plików. |
|
21 |
Porządkujemy dane na dyskach. |
|
22 |
Windows – ćwiczenia utrwalające. |
|
Praktyczne zastosowania komputera. |
||
|
||
23 |
Budowa i obsługa kalkulatora kieszonkowego. |
|
24 |
Budowa i obsługa aplikacji kalkulator. |
|
25 |
Wykonujemy proste obliczenia z wykorzystaniem kalkulatora. |
|
26 |
Wykonujemy obliczenia z wykorzystaniem pamięci kalkulatora. |
|
|
||
27 |
Poznajemy program do rysowania. |
|
28 |
Narzędzia do rysowania na komputerze. |
|
29 |
Mój pierwszy rysunek. Ćwiczenia z wykorzystaniem gotowych elementów. |
|
30 |
Atrybuty i kompozycja rysunku. |
|
31 |
Rysujemy na ekranie – ćwiczenia. |
|
32 |
Operacje na fragmentach rysunku: wycinanie, kopiowanie i wklejanie. |
|
33 |
Przekształcenia fragmentów rysunku: obrót, pochylenie, rozciągnięcie – ćwiczenia. |
|
34 |
Wstawiamy tekst do rysunku. |
|
35 |
Komponujemy własny rysunek na zadany temat.1 |
|
36 |
|
|
37 |
Ocena wykonanych prac i podsumowanie umiejętności dotyczących rysowania na ekranie. |
|
|
||
38 |
Klawiatura jako narzędzie do pisania tekstów – ćwiczenia. |
|
39 |
|
|
40 |
Edytor tekstu. Poznajemy budowę okna programu. |
|
41 |
Podstawowe narzędzia edytora tekstu – ćwiczenia. |
|
42 |
Piszemy tekst i zapisujemy go na dysku. |
|
43 |
Wprowadzamy zmiany i poprawki do istniejącego tekstu. |
|
44 |
Wykorzystujemy narzędzia do wyszukiwania i zamiany słów w tekście. |
|
45 |
Poznajemy operacje wykonywane na fragmentach tekstu. |
|
46 |
Kopiujemy, wycinamy i wklejamy fragmenty tekstu – ćwiczenia. |
|
47 |
Formatujemy dokument – tytuł, akapit, rodzaj i wielkość zastosowanej czcionki. Ćwiczenia. |
|
48 |
|
|
49 |
Opracowujemy tekst na podstawie wzorca. |
|
50 |
Redagujemy dokument tekstowy na zadany temat.2 |
|
51 |
|
|
52 |
|
|
53 |
Ocena wykonanych prac i podsumowanie umiejętności dotyczących edycji tekstów. |
|
54 |
Przygotowanie dokumentów do wydruku. |
|
55 |
Drukowanie dokumentów. |
|
56 |
Poznajemy różne rodzaje drukarek. |
|
|
||
57 |
Czym są multimedia? Multimedialny komputer. |
|
58 |
Przykłady multimedialnych programów edukacyjnych. |
|
59 |
Uruchamiamy i obsługujemy programy multimedialne. |
|
60 |
|
|
61 |
|
|
62 |
Wyszukujemy informacje w multimedialnych encyklopediach i słownikach. |
|
63 |
|
|
64 |
Czym jest Internet. Przeglądarka internetowa. |
|
65 |
Pierwsze kroki w Internecie. |
|
66 |
Zagrożenia pochodzące z Internetu. |
|
67 |
Poznajemy adresy portali internetowych. |
|
68 |
Poznajemy adresy i zawartość serwisów edukacyjnych. |
|
69 |
Poznajemy mapę serwisu internetowego szkoły. |
|
70 |
Wyszukujemy informacje w Internecie – ćwiczenia. |
|
71 |
|
|
72 |
Tworzymy notatki informacyjne na podstawie materiałów pozyskanych z Internetu. |
|
73 |
Strony www bogatym źródłem informacji – podsumowanie. |
|
74 |
Komputer po godzinach – gry komputerowe. |
|
75 |
|
|
76 |
|
|
|
|
|
1Praca semestralna w semestrze I.
2Praca semestralna w semestrze II.