Szkoła Podstawowa nr 1 im. Adama Mickiewicza w Sokółce

Sokółka 2004/2005

Rozkład materiału nauczania z informatyki w klasie VI.

Przedmiotowy system oceniania z informatyki w klasach V i VI.


Przedmiotowy system oceniania z informatyki został opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004 roku w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.


  1. Ustalenia wstępne.


  1. Wymagania edukacyjne.


Ocena klasyfikacyjna

Wymagania

celująca

podstawowe + ponadpodstawowe + ponadprogramowe

bardzo dobra

podstawowe + ponadpodstawowe

dobra

podstawowe



  1. Ocenianie bieżące.

  1. Systematyczne ocenianie poziomu osiągnięć ucznia oraz jego postępów w tym zakresie.


    Bieżącej ocenie podlega:
  1. Prace semestralne ucznia.


klasa

temat

Ilość jednostek lekcyjnych przeznaczonych na pracę

Vb

Komponujemy własny rysunek na zadany temat

2

Vb

Redagujemy dokument tekstowy na zadany temat

3

VIa

Redagujemy dokument zawierający element listy, tabelę i grafikę.

3

VIa

Opracowanie dokumentu zawierającego elementy analizy ilościowej z wykorzystaniem tabel i wykresów graficznych.

3


  1. Ustalenie rocznej i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej.

  1. Śródroczną ocenę klasyfikacyjną ustala się jako średnią ważoną wszystkich ocen uzyskanych przez ucznia w okresie od 1 września do końca pierwszego półrocza, odnotowanych w dzienniku lekcyjnym. Stosuje się następujące wagi:


ocena

ocena bieżąca

ocena za pracę semestralną

waga

1

2


  1. Roczną ocenę klasyfikacyjną ustala się jako średnią ważoną wszystkich ocen uzyskanych przez ucznia w okresie od początku drugiego półrocza do końca roku szkolnego, odnotowanych w dzienniku lekcyjnym i oceny klasyfikacyjnej śródrocznej. Stosuje się następujące wagi:

ocena

ocena bieżąca

ocena za pracę semestralną

ocena śródroczna

waga

1

2

2


  1. Warunki i tryb uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z informatyki.

Uczeń, który z przyczyn uzasadnionych, takich jak:

nie mógł uzyskać w pełni go satysfakcjonującej rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej może zgłosić gotowość jej poprawiania.

Poprawa oceny jest w formie pisemnego testu, w którym wyniki uzyskuje się jako efekt ćwiczeń praktycznych wykonanych na komputerze. Zakres zestawu zadań jest zgodny ze standardami wymagań z informatyki i odpowiada wymaganiom oceny, którą chce uzyskać uczeń.



3 / 3 MW