kontakt

Metoda Dobrego Startu

ma trojakie zastosowanie w diagnozie, profilaktyce i rehabilitacji dzieci:

  • z trudnościami w nauce czytania i pisania
  • globalnie opóźnionym w rozwoju psychomotorycznym
  • z nieharmonijnym rozwojem psychomotorycznym w celu usprawnienia funkcji percepcyjno - motorycznych (dysleksja, dysgrafia, zaburzenia lateralizacji)
  • przewijającymi zaburzenia procesów nerwowych lub zaburzenia emocjonalne
Metoda Dobrego Startu ma służyć usprawnianiu czynności poszczególnych analizatorów uczestniczących w procesie czytania i pisania, rozwijać współdziałanie między nimi, ćwiczyć koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową.

Literatura:

  • M. Bogdanowicz - "Metoda Dobrego Startu"
  • M. Bogdanowicz, D. Szlagowska - "Pisenki do rysowania"
  • Metoda Dobrego Startu w profilaktyce i rehabilitacji dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce. Zeszyt metodyczny pod red. Danuty Zakzrewskiej

Scenariusz zajęć otwartych prowadzonych Metodą Dobrego Startu

Małgorzata Kasperuk


Data ostatniej modyfikacji: 1. kwietnia 2005, 22:54:28
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Adama Mickiewicza w Sokółce
16-100 Sokółka
ul. Grodzieńska 43
telefon: (0-85)711 21 45; fax: (0-85) 711 24 43