kontakt
|
Metoda Dobrego Startu
ma trojakie zastosowanie w diagnozie, profilaktyce i rehabilitacji dzieci:
- z trudnościami w nauce czytania i pisania
- globalnie opóźnionym w rozwoju psychomotorycznym
- z nieharmonijnym rozwojem psychomotorycznym w celu usprawnienia funkcji percepcyjno - motorycznych (dysleksja, dysgrafia, zaburzenia lateralizacji)
- przewijającymi zaburzenia procesów nerwowych lub zaburzenia emocjonalne
Metoda Dobrego Startu ma służyć usprawnianiu czynności poszczególnych analizatorów uczestniczących w procesie czytania i pisania, rozwijać współdziałanie między nimi, ćwiczyć koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową.
Literatura:
- M. Bogdanowicz - "Metoda Dobrego Startu"
- M. Bogdanowicz, D. Szlagowska - "Pisenki do rysowania"
- Metoda Dobrego Startu w profilaktyce i rehabilitacji dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce. Zeszyt metodyczny pod red. Danuty Zakzrewskiej
Scenariusz zajęć otwartych prowadzonych Metodą Dobrego Startu
Małgorzata Kasperuk
|
|