kontakt
|
Wiosna w Europie.
- Charakterystyka ogólna.
- Zakres tematyczny:
- umiejscowienie w Europie,
- symbole narodowe,
- ciekawostki o danym państwie,
- atrakcje turystyczne.
- Termin realizacji: luty - marzec 2005
- Uczestnicy projektu: uczniowie klas IV - VI, wychowawcy poszczególnych klas,
koordynatorzy projektu - Henryka Sarosiek, Iwona Kosakowska, Elżbieta Maria Gryszko.
- Przedmioty i dziedziny objęte projektem:
historia, język polski, języki obce m.in. język angielski i język niemiecki, muzyka, sztuka, informatyka, przyroda, godzina wychowawcza.
- Efekt końcowy projektu:
- prezentacja wybranego państwa podczas zajęć godziny wychowawczej,
- przedstawienie trzech najlepszych prezentacji na apelu szkolnym,
- informacja o Tygodniu Europejskim na stronie internetowej szkoły,
- publikacje w prasie lokalnej,
- sprawozdanie na stronie: http:// futurum2005.eun.org organizującej Dzień Wiosny w Europie.
- Cele kształcące:
- zdobywanie wiedzy o krajach Unii Europejskiej,
- rozwijanie umiejętności wykorzystywania różnorodnych źródeł informacji,
- rozwijanie umiejętności selekcjonowania zdobytych wiadomości,
- rozwijanie krytycznego, logicznego i twórczego myślenia,
- doskonalenie pracy zespołowej,
- zaangażowanie rodziców w życie szkoły i klasy.
- Fazy realizacji projektu:
- Faza wstępna:
- określenie zakresu tematycznego,
- sformułowanie celów i tematu projektu,
- opracowanie planu działań,
- określenie formy prezentacji,
- ustalenie kryteriów oceny poszczególnych prezentacji,
- wylosowanie przez przedstawicieli klas jednego państwa europejskiego.
- Omówienie projektu z wychowawcami i uczniami.
- Zgłoszenie realizacji projektu do dyrektora szkoły.
- Ustalenie szczegółów realizacji projektu.
- Nawiązanie współpracy z:
- Sokólskim Centrum Informacji Europejskiej,
- lokalnymi mediami,
- rodzicami.
|
Szkolny Tydzień Europejski pod hasłem Wiosna w Europie.
|