Temat: Edukacja w internecie - projekt "Na mojej ulicy".

Aby tworzyć własne projekty, musisz poznać nie tylko polecenia i elementy środowiska, ale przede wszystkim nauczyć się analizowania problemów.
Najpierw zawsze zastanów się, co chcesz zrobić? Następnie zaplanuj to i dopiero wtedy przejdź do działania.


Ćwiczenie 1.
Twoim zadaniem jest wykonanie w programie Scratch animacji przedstawiającej ruch uliczny. Poniżej w punktach przedstawione jest przykładowe rozwiązanie. Możesz skorzystać z podpowiedzi, ale będzie lepiej, kiedy twoja propozycja będzie całkiem inna.


  1. Scena. Wykorzystując edytor grafiki Scratch namaluj obraz - scenę, na której będzie toczyła się akcja.


    Edytor graficzny jest prosty a jego narzędzia podobne są do tych, które znasz z programu Paint.


  2. Do sceny może być przypisany skrypt. Np. dźwięki dochodzące z ulicy.


  3. Duszek 1 - samochód.


  4. Duszek 2 - czyścioch - samochód czyszczący ulicę.


  5. Duszek 3 - człowiek spacerujący po chodniku.


  6. Pamiętaj o schemacie: pomysł - plan - działanie. Powodzenia.
  7. Wybierz, aby obejrzeć animację.
    Włącz dźwięk w swoim komputerze i od czasu do czasu naciśnij SPACJĘ.


Ćwiczenie 2.
Michał chciał, żeby jego kot tańczył w rytm muzyki, ale kot zaczynał tańczyć dopiero, gdy piosenka się skończyła. Gdzie leżał problem?
Skrypt zbudowany przez Michała, przedstawiony jest na poniższym rysunku.