Temat: Sprawdź się ...
2 godziny lekcyjne



Wszystkie wykonane zadania zapisz w folderze ...\Dokumenty\Sprawdzam\


Zadanie 1.
Przygotuj krótką notatkę o tym, jakie rodzaje wirusów wyróżniamy i jakie mogą być skutki ich działania. Potrzebne informacje znajdziesz w internecie.
Zadanie wykonaj w wybranym edytorze tekstu. Plik zapisz pod nazwą zad_1.


Zadanie 2.
Opisz postać wybranego twórcy komputerów. Do krótkiej notatki biograficznej dołącz zdjęcie, przedstawiające opisywaną postać.
Zadanie wykonaj w wybranym edytorze tekstu. Plik zapisz pod nazwą zad_2.


Zadanie 3.
Korzystając z informacji zawartych na stronie http://www.springalive.net/pl-pl/springalive/zmiany_klimatu opracuj notatkę na temat zmian klimatycznych. Jako ilustracji graficznej użyj rysunku z logo strony projektu springalive. Wykonaną notatkę zapisz do pliku zad_3.


Zadanie 4.
W edytorze grafiki Paint wykonaj poniższe rysunki. Atrybuty obrazu: 400x400 pikseli.
Wykonane rysunki zapisz pod nazwami: zad_4_rys_1, zad_4_rys_2, itd.






Zadanie 5.
W edytorze grafiki Paint zaprojektuj labirynt, w którym tylko jedna droga prowadzi do wyjścia. Możesz skorzystać z pomysłów, które zastosowano w ćwiczeniach z serii Labirynt zamieszczonych w zestawie ćwiczeń Informatyka Europejczyka.
Wykonaną pracę zapisz do pliku zad_5.


Zadanie 6.
W edytorze tekstu Word przygotuj krótką instrukcję, jak dojść bezpiecznie z domu do szkoły.
Wymień znaki drogowe, które mijasz po drodze. Opisz je. Opis mijanych znaków drogowych powinien mieć postać tabeli. Nazwę znaku napisz ozdobną czcionką.
Rysunek jednego z wymienionych znaków wykonaj w programie Paint i wstaw pod tekstem instrukcji.
Dokument zapisz do pliku zad_6.


Zadanie 7.
Przedstaw historię maszyn liczących. Postaraj się wymienić nazwiska osób, które kształtowały tę historię. W swojej pracy umieść wybrane zdjęcia maszyn liczących.
Możesz skorzystać z poniższej strony internetowej jako źródła informacji.



Dokument zapisz do pliku zad_7.


Zadanie 8.
Otwórz program Excel. W nowym arkuszu przepisz poniższą tabelę, następnie wykonaj odpowiednie obliczenia i sformatuj tak jak na rysunku.



Skoroszyt zapisz do pliku zad_8.


Zadanie 9.
W środowisku Logomocji napisz procedury, po wywołaniu których żółw wykona poniższe rysunki. Projekt zapisz pod nazwą zad_9.

  • mozaika


  • wiatrak



Zadanie 10.
W środowisku Scratch wykonaj projekt, w którym obiekt narysowany przez Ciebie - koło - toczy się i zmienia barwy. Ustaw zielone tło prezentacji. Projekt zapisz pod nazwą zad_10.